Tour konečně vjíždí na francouzskou půdu a nabídnout by měla atraktivní klasikářské finále. Také díky tomu, že předposlední stoupání dne Côte de Mutigny (0,9 km, 12,2 %) ocení vítěze osmi bonusovými sekundami. Uhájí Teunissen žlutý dres?
Úvodních 150 kilometrů bude v rovinatém terénu snadno kontrolovatelných. Cyklisté záhy překročí hranice, pojede se vesměs po rovině malebným krajem lesů a luk Regionálního přírodního parku Avesnois a dále na jih k Remeši. V jejím okolí již nepůjde z přilehlých tratí neucítit typický odér provincie Champagne. Vůně vítězství zvýší napětí pelotonu, který se pomalu dostane do rozhodující etapové čtvrtiny. První stoupání bude 50 kilometrů od cíle neklasifikované (1 km, 5,5 %). Následovat bude jediná „čtyřka“ (1,1 km, 6,8 %).
Opravdu do tuhého půjde 30 kilometrů před cílem. V rychlém sledu přijdou tři „trojky“ – 900 metrů do 10,5 %, 1,8 km do 6,6 % a konečně zmiňovaná stěna Mutigny – 900 metrů, 12,2 %. 16 kilometrů od cíle tu krom dvou vrchařských bodů bude k mání bonus pro první tři na vrcholu: 8, 5 a 2 sekundy. Potom další nekategorizovaný výšlap (1 km, 5,5 %). Sjezd vystřídá kousek roviny a finální stovky metrů. Technicky náročné, opět stoupající – závěrečná pětistovka míří do 8 %.
Z týmů s ofenzivní strategií je na tom zatím nejlépe Deceuninck Quick-Step, CCC a Sunweb. Právě Julian Alaphilippe, Greg Van Avermaet, Patrick Bevin či Søren Kragh Andersen by mohli zkusit zatakovat Teunissenovo vedení. Bora zřejmě vsadí na Petera Sagana. Pokud stáhne nástupy, budou ve hře také Colbrelli, Matthews, Ewan, Bettiol a van Aert.
Nedá se vyloučit, že uspěje únik, nicméně pokud odjede v úvodu etapy malá skupina prokontinentálních jezdců, jejich naděje budou mizivé. Stejně tak nepravděpodobné jsou případné rozdíly mezi favority celkového pořadí, pro něž půjde spíše o poziční bitvu tak, aby minimalizovali riziko pádů nebo ztráty kontaktu ze sjezdu.
Třetí etapa Tour de France 2019 začíná ve 12:10. Přenášena bude celá, ale pokud zapnete televizi ve čtyři, o nic důležitého byste přijít neměli. Dojezd odhadují organizátoři na 17:34, s větrem v zádech by se mohlo jet o trochu rychleji.