Zbývá již jen jedna otázka…

nabor

… a to otázka dosti podstatná: kdo se stane jubilejním čtyřicátým vítězem na Champs-Élysées? Prvenství obhajuje Marcel Kittel, zuby si brousí Greipel či Sagan. Jen jestli nám letošní „divná“ Tour de France nechystá ještě jedno překvapení… A vlastně je tu i druhá otázka: kdo se stane historicky první ženskou vítězkou na slavné třídě?

 

Musím konstatovat, že poslední zhodnocení mých včerejších předpovědí je to zdaleka nejpříjemnější. Ačkoli jsem se bál otevřeně doporučit sázky na české duo v barvách NetAppu, Jan Bárta i Leopold Konig se předvedli v úžásném světle a zbourali opravdu vysoké kurzy. Kdo jim věřil, nelitoval.

Počasí by dnes přes den mělo být typicky letní, k večeru hrozí přeháňky a mužský závod se pochopitelně bude dojíždět až v docela pozdní hodiny. Doufejme tedy, že pokud sprchne, nepůjde o nic zásadního.

K favoritům – jak již jsem zmínil: zejména Marcel Kittel a až pak „ti ostatní“, Greipel, Kristoff, Sagan… Černým koněm určitě může být Mark Renshaw, už ví, jaké je to slavit, byť jako poslední muž pro Marka Cavendishe. Čímž se taky dostáváme k tomu, co je na tomto finiši nejpodstatnější: dobře najet finální kilometry a zejména poslední zatáčku. Proto bude velmi těžko „samotářům“ typu Petera Sagana. Můj osobní favorit je zde Marcel Kittel, přecijen, preciznost Giantu může být klíčová, ale kurzy jsou opět příliš nízko… Pokud by měl slavit únik, v něm takřka jistě bude Jens Voigt (jak jinak oslavit derniéru?), Europcar by mohl vyslat Arashira, tradičně ofenzivní bude Garmin a samozřejmě i týmy pozvané na divokou kartu.

Co se favoritek týká, prvního ročníku La Course by Le Tour de France  se zúčastní i taková esa jako Giorgia Bronzini či Marianne Vos, nudy se tedy rozhodně nedočkáme. Narozdíl od mužského závodu lze očekávat o něco ofenzivnější styl ježdění, ačkoli rozhodnutí padne i zde nejspíš v hromadném spurtu.

Jako první startuje ve 12:50 ženské kritérium (sestávající výhradně z pařížského okruhu). Mužská poslední etapa odstartuje v 15:15 v Evry a očekávaným výletním tempem se peloton dříve než za dvě hodiny do Paříže určitě nedostane.