Srdceryvný konec pro únik na Kuurne-Brusel-Kuurne. Vítězem se stal Mads Pedersen

nabor

Pouhých 1500 metrů před cílem byl dojet denní únik na Kuurne-Brusel-Kuurne. V následném spurtu dostal Trek-Segafredo Madse Pedersena do nejlepší pozice a Dán si dojel pro výhru. Druhý dospurtoval Anthony Turgis (Total Direct Energie) a třetí projel cílem britský mladík a vynikající cyklokrosař Tom Pidcock (INEOS Grenadiers).

Už po 73. se závodníci vydali na trasu závodu Kuurne-Brusel-Kuurne. Trasa byla koncipována stejně jako v předchozích letech. V první části stoupání a dlážděné úseky včetně sektorů Oude Kwaremont, Kanainberg, Kruisber, Kluisberg nebo Holleweg. Celkem peloton musel přejet 197 kilometrů a dva cílové okruhy v Kuurne.

Po startu se spustila bitva o únik. Nakonec nastoupila čtveřice Maciej Bodnar, Patrick Gamper (oba Bora-hansgrohe), Ludwig De Winter (Intermarché-Wanty-Gobert) a Artyom Zacharov (Astana-Premier Tech), které se vydali stíhat ještě Tom Paquot (Bingoal-Wallonie Bruxelles) a Jonas Iversby Hvideberg (Uno-X). Tato šestice vytvořila denní únik. Jejich maximálním náskok se vyšplhal nad šest minut. Odstup v úvodu závodu kontrolovali především závodníci UAE Team Emirates, které doplnili jezdci Deceunincku-Quick Step.

Dění nerozhýbal nikdo jiný než Mathieu van der Poel (Alpecin-Fénix) útokem asi osmdesát pět kilometrů před cílem. Odjel s ním Jhonathan Narvaéz (INEOS Grenadiers) a dvojice začala rychle odjíždět pelotonu. Do stíhání se nejprve pustil Victor Campenaerts (Qhubeka ASSOS), kterého vystřídal Jenthe Biermans (Israel Start-Up Nation). Ani jeden z Belgičanů ale neslavil úspěch jako ekvádorsko-nizozemská dvojice, která se rychle blížila k dennímu úniku a také k legendárnímu Oude Kwaremont.

V klidném pelotonu první navýšil tempo Jasper Stuyven (Trek-Segafredo), kterého vystřídal Kasper Asgreen (Deceuninck-Quick Step). Dánský mistr našel spolupráci, když s ním odjel John Degenkolb (Lotto Soudal). Další skupinu přitáhl Matteo Trentin (UAE Team Emirates), ale peloton byl rozmetán na kusy, zatímco Mathieu van der Poel s Jhonathnaem Narvaézem posbíraly za Kwaremontem jezdce z úniku a pokračovali k cíli.

Za nimi ale byla velmi silná stíhací skupina s Asgreenem, Trentinem, Stuyvenem, Degenkolbem a také zde byli Greg Van Avermaet, Oliver Naesen (oba AG2R Citroën), Tom Pidcock, Dylan Teuns (Bahrain-McLaren), Søren Kragh Andersen, Tiesj Benoot (oba Team DSM) nebo Bryan Coquard (B&B Hotels).

Na posledním stoupání dne Kluisbergu zvedl van der Poel tempo a pouze Narvaéz a Hvideberg se s ním dokázali udržet. Ve stíhací skupině se zvedl nejprve Degenkolb, ale jako první vrcholek přejel Dylan Teuns a začal vedoucí trio sjíždět osamoceně. Skupina ho znovu dojela, zatímco do čela se vrátili Gamper a Zacharov.

Stíhací skupina stále nemohla stáhnout ztrátu na vedoucí pětku a tak přišel útok na posledním dlážděném sektoru – Bellegem – od Mattea Trentina. Okamžizě na něj zareagovali Asgreen, Van Avermaet a Teuns, ale skupina se znovu spojila. Na cílových okruzích v Kuurne navíc došlo ke spojení druhé a třetí skupiny, ve které byl i pozdější vítěz Mads Pedersen.

Nicméně čelní pětka si neustále držela drobný náskok a v ulicích Kuurne živila své šance na výhru. Navíc se s odstupem téměř nic nedělo a pětice Narvaéz, Gamper, Hvidberg, Zacharov a van der Poel se blížila k cíli a mohla pomýšlet na vítězství.

Své šance se nechtěl vzdát ani obhájce prvenství Kasper Asgreen a musel nastoupit. Na jeho zadní kolo se pověsil Heinrich Haussler, poté Søren Kragh Andersen a poté celá skupina, kterou opustil kvůli defektu Bryan Coquard. Kasper Asgreen vzal věci do svých rukou, padl na čelo a 1500 metrů před cílem dostihl čelní pětku, které se rozplynul sen o výhře.

Okamžitě vyrazil Søren Kragh Andersen, ale skupina se za ním držela. Spurt rozjel Jasper Stuyven pro Madse Pedersena a rychlík z Dánska dokázal tuto pozici proměnit v jasnou výhru. Druhý skončil Francouz Anthony Turgis a pro třetí místo si dojel mladý univerzál Tom Pidcock.

Zdroj obrázku:
Twitter (©2021): Sporza, https://twitter.com/sporza_koers/status/1366058264803356673/photo/1 (28. 2. 2021)