nabor

Francouz Julian Alaphilippe (Francie) dokázal obhájit titul mistra světa. Sólovým nástupem 17,5 kilometrů před cílem zničil konkurenci. Pro stříbro si dojel Dylan van Baarle (Nizozemsko) a pro bronz Michael Valgren (Dánsko). Zdeněk Štybar (Česká republika) předvedl skvělý výkon a skončil sedmý.

Vrcholem Mistrovství světa se stal nedělní závod mužů. 268 kilometrů dlouhá trať s 42 různými stoupáními mohla přinést velkou škálu možných scénářů. Co bývá pravidlem, po startu se vytvořil únik.

Úniku nebylo přáno

Do něj se dostalo hned osm závodníků José Tito Hernández (Kolumbie), Joel Levi Burbano (Ekvádor), Pavel Kochetkov (Rusko), Patrick Gamper (Rakousko), Rory Townsend (Irsko), Oskar Nisu (Estonsko), Kim Magnusson (Švédsko) a Jambajkamts Sainbayar (Mongolsko).

Mistrovství světa je tradičně hektickou záležitostí a poznali to i letošní účastníci, protože bohužel přišly i pády. Do nich se navíc zamotali i závodníci, kteří si mohli dělat zálusk na cenný kov jako Ethan Hayter (Velká Británie) nebo hned trio Italů Andrea Bagioli, Davide Ballerini a Matteo Trentin.

Akce přišla už 183 kilometrů před cílem

Akci ale vymysleli Francouzi a 183 kilometrů před cílem se zvedl Anthony Turgis. To vyvolalo reakci od dalších reprezentací a Turgisův pokus byl neúspěšný. Jako další to zkusil Benoît Cosnefroy (Francie). Hlídali si ho Remco Evenepoel (Belgie) a Magnus Cort (Dánsko). Aktivita nekončila. Do stíhání se pouštěli Švýcaři, ať už Stefan Küng nebo Stefan Bissegger, ale také Britové. Situaci museli kontrolovat i Slovinci.

Nakonec ke Cosnefroyově skupině dojela další silná skupina i s Primožem Rogličem, Janem Tratnikem (oba Slovinsko), Kasperem Asgreenem (Dánsko), Arnaudem Démarem (Francie), Benem Swiftem (Velká Británie) nebo Stefanem Bisseggerem. Skupinu na čele doplnili ještě Tim Declercq (Belgie), Pascal Eenkhoorn (Nizozemsko), Imanol Erviti (Španělsko), Nathan Haas (Austrálie), Brandon McNulty (USA) a Markus Hoelgaard (Norsko).

A zatímco skupina na čele jela, tak Belgičani v hlavním poli zablokovali silnici a snažili se znemožnit stíhání. Navíc panika přinesla další velký pád ve kterém skončili i Mads Pedersen (Dánsko) a Maximilian Schachmann (Německo). Požár museli hasit Italové. Ale problémy neskončily, defekt musel řešit Gianni Moscon (Itálie), navíc odpadl i Davide Ballerini.

Do dalšího pádu se přimotal lídr Španělska Ivan García Cortina, zatímco náskok úniku klesl na minutu a rozestup skupiny kolem Primože Rogliče na hlavní pole se držel kolem dvaceti vteřin. 134 kilometrů před cílem se obě skupiny spojily, zatímco úniku zůstalo k dobru 20 vteřin.

Přišel další kopec a přišly další útoky, které znamenaly konec úniku. Aktivitou hýřili hlavně Francouzi a jednotliví jezdci zkoušeli potrhat hlavní pole. Další pád znamenal blízké prozkoumání flanderského asfaltu pro Mikkela Frølicha Honorého (Dánsko) a Johna Degenkolba (Německo).

Druhá série útoků

Po chvílích klidu se 95 kilometrů před cílem zvedl Nils Poliitt (Německo), ale po kilometrovém dobrodružství byl znovu dojet. Němec se nevzdal a zkusil další nástup. K Polittovi si dojela znovu početná skupinka s Evenepoelem, Tratnikem, Bagiolim, Garcíou Cortinou, Rasmusem Tillerem (Norsko), Dylanem Van Baarlem, Valentinem Madouasem (Francie), Madsem Würtzem Schmidtem (Dánsko), Robertem Stannardem (Austrálie) a Neilsonem Powlessem (USA).

V pelotonu musela na čelo najet reprezentace Velké Británie. Jenže všem reprezentacím docházely jezdci a v hlavním poli najednou nikdo nechtěl úplně jet. Nakonec se tempa ujali Francouzi a zvedl se znovu Cosnefroy. S ním se svezl Victor Campenaerts (Belgie), ale tento pokus nebyl úspěšný.

Na čele mezitím nastoupil Andrea Bagioli na stoupání Moskesstraat, 67 kilometrů před cílem. S ním se udrželi Madouas, Van Baarle, Powless a Evenepoel. V hlavním poli zkusil nástup Michael Matthews (Austrálie), ale náskok si získal až Michal Kwiatkowski (Polsko). Ani tento pokus nebyl nakonec úspěšný.

Rozhodující dělení

Další nastoupil obhájce prvenství Julian Alaphilippe (Francie). Okamžitě se na něj pověsili Wout Van Aert, Jasper Stuyven (oba Belgie), Sonny Colbreli (Itálie), ale také Zdeněk Štybar a později i Tom Pidcock (Velká Británie), Matej Mohorič (Slovinsko) a Mathieu van der Poel (Nizozemsko). Tato skupina dojela do čela a ještě se rozšířila.

50 kilometrů před cílem se zvedl Julian Alaphilippe, ale na zadním kole měl Sonnyho Colbrelliho. Skupina se díky práci Wouta Van Aerta dokázala zase spojit. Kromě zmíněných se do čela dostali i Florian Sénéchal (Francie), Giacomo Nizzolo (Itálie), Michael Valgren (Dánsko) a Markus Hoelgaard.

Nastala chvíle klidu a do akce se pustili nejprve Andrea Bagioli a po něm Valentin Madouas, kteří oba tak otestovali své soupeře. Pak ale zase začalo vyčkávání, než do čela najeli Madouas se Sénéchalem a začali udávat alespoň nějaké tempo. V následujícím stoupání Madouas rozjel Alaphilippovi tempo a obhájce prvenství vypálil.

Stíhání vedl Wout Van Aert a hned za sebou měl Zdeňka Štybara. Ale skupina taktizovala, a tak se za Francouze dotáhla trojice Stuyven, Colbrelli a Pidcock a později i další závodníci. Ale Alaphilippe nastoupil znovu. Tentokrát ho stihli Nizzolo, Stuyven, Colbrelli a Powless a Alaphilippe znovu zvolnil a sedmnáctka se znovu spojila.

Klíčový nástup

17,5 kilometrů před cílem Alaphilippe vyrazil znovu. Za ním se utvořila čtveřice Van Baarle, Stuyven, Powless a Valgren. Ve třetí skupině musel jet Nizzolo.

Stejně jako loni v Imole ani letos už Alaphilippa nikdo neviděl a Francouz si dojel pro obhajobu duhového trikotu. Za ním se bojovalo „jen“ o stříbro. Nejprve své soupeře otestoval Valgren, po něm Van Baarle a pak znovu Valgren. Čtveřice poté začala taktizovat. Powless měl nevýhodnou první pozici a také otevřel spurt. Ten byl velmi vyrovnaný a stříbro nakonec sebral Dylan van Baarle před Michaelem Valgrenem. Až čtvrté místo zůstalo na domácího Jaspera Stuyvena. Pátý byl v cíli Powless, před Pidcockem a Zdeněk Štybar protnul pásku jako sedmý.

Zdroj obrázku:
Twitter (©2021): Deceuninck-Quick Step, https://twitter.com/deceuninck_qst/status/1442141629385740288/photo/1 (26. 9. 2021)

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.