nabor

Peloton dnes nechal úniku i 11 minut náskoku. Únik tedy bojoval o vítězství v etapě. Vítěz dnešní etapy ale byl poněkud „kontroverzní“.

Kopcovitá etapa z Marano Lagunare měla v itineráři 4 klasifikovaná stoupání a z toho jeden přímo do finiše v Castelmonte po 178 kilometrech etapy.

Dnešní únik, kterému peloton nechal i 11 minut náskoku, byl v tomto složení: Andrea Vendrame (AG2R Citroën), Tobias Bayer (Alpecin-Fenix), Alessandro Tonelli (Bardiani-CSF-Faizanè), Magnus Cort Nielsen (EF Education-EasyPost), Clément Davy, Attila Valter (Groupama-FDJ), Edoardo Affini, Koen Bouwman (Jumbo-Visma), Davide Ballerini, Mauro Schmid (Quick-Step Alpha Vinyl), Edward Theuns (Trek-Segafredo) a Fernando Gaviria (UAE Team Emirates).

V průběhu etapy odstoupil Richie Porte (Ineos), kvůli žaludečním problémům.

Náskok úniku moc neklesal, ale zredukoval se na pětici jezdců ve složení Koen Bouwman, Attila Valter, Alessandro Tonelli, Andrea Vendrame a Mauro Schmid. Bylo jasné, že o etapové prvenství si to rozdá únik. Při stoupání do finiše začala čelní pětice taktizovat a ohlížet se po sobě. Závodit začali až v poslední kilometru.

Koen Bouwman Jumbo-Visma 19. etapa Giro 2022Cíl se stáčel doleva a spurt rozjel Bouwman z čelní pozice. Ostatní mu kontrovali. Finiš byl ale ještě v levotočivé zatáčce, kterou Bouwman říznul směrem k bariéře a tím ostatní zablokoval. Závodníci za ním tak museli přibrzdit a jet téměř rovně. Koen Bouwman z Jumbo-Visma to měl o to jednodušší a zvítězil v 19. etapě Giro d’Italia 2022.

V pelotonu zaútočil Mikel Landa (Bahrain-Victorious), ale Richard Carapaz (Ineos) i Jai Hindley (Bora-Hansgrohe) se ho drželi. Dojeli spolu až do cíle, a tak se na celkovém pořadí nic neměnilo.

19. etapa odstartuje 1.1.1970 z . dlouhá km startuje v 10:30. Předpokládaný dojezd je v 17:25.

Ilustrační foto: Live update Giro 2022

1 komentář

  1. Bouwman jel první a kdokoliv jiný na jeho místě by tam v té rychlosti najel stejně. Zásadní problém bylo spíš to brždění. Pokud brzda zablokuje kolo, a to zablokovala. Tak se dost těžko dá zatáčka projet v optimálním poloměru. Kdyby tam neměl Shmid dost místa tak při tom zablokování (kdy byl nucen jet rovně) by toho prvního sestřelil. Tak že příčina je úplně jinde 😉😊 Ale to byznysmeny v cyklistickém průmyslu nezajímá 🤢

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.