Dnešní společná konference UCI a ASO přinesla hned pět velkých změn pro příští rok. Zvláště poslední dvě jsou pro nás velmi příjemné.
Co všechno bylo představeno na této konferenci?
- Návrat legendární klasiky Paříž-Brest-Paříž
- UCI povolila motorky v kolech
- Změna vyhodnocení Grand Tours a novinka Grand World Cup
- Představení České Grand Tour 2017
- Nový československý World Tour tým
Podrobnosti dále v článku.
Návrat legendární klasiky Paříž-Brest-Paříž
Organizátor TdF, ASO, se rozhodl přidat k velkým změnám v cyklistice a vrátil do kalendáře epickou 1200 km dlouhou klasiku severní Francií. Závod se konal každých 10 let, ale v roce 1951 byl zrušen. Nyní se vrací a je stále tak brutální jako dříve. Zájem startovat už projevili Tony Martin a Vasil Kiryienka. Uvidíme co na tuto výzvu řeknou jiní jezdci. S vyjádřením přispěchal i Fabian Cancellara, který řekl, že zvažuje odložit své rozhodnutí o konci kariéry o další sezónu.
UCI povolila motorky v kolech
Ano, je to tak, UCI povolila elektrické motorky v kolech. Motorky se budou moci používat na všech závodech zařazených do kalendáře UCI, dokonce i na závodech World Tour. Motorová elektro kola budeme mít příležitost vidět i na Tour de France.
Motory však budou muset splňovat normy UCI a mít příkon maximálně 500W po dobu 10 minut. Umístěné budou v sedlové trubce. Kolo s elektro motorem už má ve své nabídce například Merida a očekává se představení elektro kol i od jiných výrobců. K nečekanému povolení elektro motorů v kolech se již vyjádřili největší cyklistické hvězdy v čele s Petrem Saganem:
„Myslím si, že zavedení elektro kol pomůže ke snížení napětí v pelotonu. Každý bude nyní vědět, že mu vždy zbývá nějaká rezerva, kdyby mu náhodou došla energie, tak jak se mi to poslední dobou stává. Takhle budu mít mnohem více prvních míst než druhých“ usmíval se Sagan.
K zavedení elektro motorů se vyjádřil i šampión Tour de France, Chris Froome:
„Konečně nebudeme muset ve Sky elektro motory, jako do teď, skrývat. Díky tomu budu moci legálně drtit soupeře nejen v posledních kilometrech stoupání, ale už mnohem dříve, protože naše motory vydrží pouze tři minuty“.
Takto se k novému povolení UCI vyjádřili největší hvězdy pelotonu. Co na tuto šokující zprávu říkáte vy? Napište nám do komentářů.
Změna vyhodnocení Grand Tours a novinka Grand World Cup
Ředitel závodu Tour de France, Christian Prudhomme, přišel s revoluční myšlenkou, která by mohla být velice zásadní v rozhodování, kdo si oblékne v Paříži žlutý dres Tour de France. Už se nebude počítat čas, ale jakési body. Z každé etapy si závodník sebou odnese své umístění.
Žlutý trikot bude vozit ten závodník, který bude mít v součtu nejlepší umístění. Jenže aby to nebylo tak jednoduché na posouzení, tak bude mít každá etapa svůj koeficient.
- Vyloženě horské etapy mají mít – koeficient 1
- S vrchařskými kategoriemi nejvýše 2 – koeficient 2
- S vrchařskými kategoriemi nejvýše 3 – koeficient 3
- Zbývající etapy – koeficient 4.
Jenže to ještě není vše. Závěrečná etapa bude platit za dvojnásobek. Ale ani to není konec revolučním pravidlům. V cíli se zapotí matematikové nebo spíše počítací stroje a budou muset každému závodníkovi škrtnout nejlepší a nejhorší umístění a udělat ze zbývajících průměr. Z těchto průměrů se pak určí konečné pořadí. Při rovnosti bude lepší ten, který měl více prvních míst, druhých atd…
Když se toto dozvěděli ředitelství dalších Grand Tour, tak nad tím začali uvažovat rovněž. Vzhledem k tomu, že do začátku Giro d’Italia zbývá jen chvíle, tak se to tohoto závodu týkat nebude. Španělská Vuelta to zkusí podobným způsobem. Pokud se revoluční způsob hodnocení osvědčí, pak bychom se od příští sezóny mohli dočkat celého seriálu s názvem Grand World Cup, ve kterém by se určovalo pořadí podle získaných bodů z Gira, Tour i Vuelty.
To znamená že za vítězství podle nových pravidel o určování pořadí by se dávalo 100 bodů, za druhé 80 bodů, za třetí bodů 70, atd. Na závěr by byl vyhlášen celkový vítěz na základě získaných bodů a obdržel by cenu, kterou už UCI zadala českému Crystalexu.
Česká Grand Tour
Již v minulosti jsme informovali o tom, že by se v České republice mohlo konat Grande Partenza Giro d’Italia 2017. O článek byl obrovský zájem a i celkový zájem fanoušků v Česku byl enormní. Možná i proto se rozhodli Václav Klaus ml. a Markéta Navrátilová uspořádat v roce 2017 Grand Tour na našem území.
Kompletní trasa etap, kam cyklisté zamíří se dozvíte v následujícím odkazu, který se vám otevře v novém okně. K trase patří dodat, že KRNAP už schválil stavbu asfaltové cesty na vrchol Sněžky z České strany, která povede z Pece pod Sněžkou.
Český a slovenský World Tour tým
Ano! UCI dala právo šéfům české a slovenské cyklistiky sestavit World Tour tým pod podmínkou, že se v něm budou nacházet jen jezdci z těchto dvou republik.
Od začátku příští sezony se pod názvem Kofola – Czech and Slovak republic budou prohánět jezdci jako Štybar, Sagan, Baška, Vakoč, Velitsovi, König, Kreuziger, Hirt, Hník, Kolář a Polnický.
Při příležitosti představení České Grand Tour je toto skvělá zpráva pro česko-slovenskou cyklistiku!
Dočetli jste až sem?
Pokud jste dočetli až sem a na článku vám nepřišlo nic divného, pak vězte, že jste se nechali nachytat. Dnes je 1.4.2016 a právě jste dočetli aprílový článek.
Doufáme, že se vám článek líbil. Budeme rádi, když nám napíšete, jak se vám článek líbil a jestli jste se opravdu nechali nachytat. Líbila se vám některá zpráva natolik, že by se měla opravdu uskutečnit? Napište nám to do komentářů, na email nebo na náš Facebook.
„Cena útěchy“
Jako útěchu pro vás máme slevu 5 % do našeho eshopu s cyklistickými dresy. Využít jej můžete až do 10.4.2016 na cyklosety, dresy nebo kalhoty. Kód uplatníte během nákupu v košíku.
Slevový kód je: APRIL
Moc hezký apríl. Málem jste mě dostali s motorky v kolech, ale když jsem četla dál, tak už jsem pochybovala. Moc pěkné, jsem ráda, že jsou na světě šprýmaři. Alena
Děkujeme. Jsme rádi, že se líbilo.
Já to beru vše !
Někdo slaví vánoce někdo velikonoce jiný 1. máj a je mi líto těch co slaví jednou za 4 roky. Já mám pádný důvod slavit APRÍL. Tak jsem rád že se lidé mají rádi, a nějakou švandu udělají !!!
Děkujeme, Stando. I my vás máme rádi. 🙂
To už nejsou závody na kolech ,ale na motokolech ,to už můžou mít rovnou motorky Jawy.
To už nejsou závody na kolech ,ale na motokolech ,to už můžou mít rovnou motorky Jawy.
Vůbec nevím, jak si kdo vysvětluje motorky v kolech,ale jestli to tak bude,tak to z cyklistiky udělají motocyklové závody a v tu chvíli mě, jakožto dlouholetého fandu a aktivního závodníka přestává cyklistika zajímat.
Nebojte – to se nestane.
Nuž, až niekde v druhej polovici článku mi to začalo pripadať fakt divné.
Najviac sa mi páčili „komenty“ Sagana a Frooma. 🙂 Tie nemali chybu!
Vydarený článok. Len či sa teraz nezačnú po internete šíriť tieto „zaručené“ správy z cyklistiky… Veď možno nie každý dočítal do konca.
Děkujeme i mně se líbí 😀 . Jestli na to někde narazíte, tak nám dejte vědět! Víme o jedné „zaručené“ zprávě (ne naší), že se na českém webu objevila 🙂 .
Super článek o motorcích v kolech 🙂 Četl jsem to s otevřenou pusou 🙂 Nějak zapomínám na Apríl :):)
Ale na druhou stranu, dneska je možné všechno 🙂
Moc děkujeme za pochvalu 🙂